gymnocactus آموزشهاي هنري ساخت گلدان هاي كاكتوس زيبا
|
ضوابط طراحي مدرسهمعماري در مدرسه نقش مؤثري در آموزش فرزندان كشور دارد چيزي كه مهم است از معماري مدرسه چه ميخواهيم. يكي از عوامل مؤثر تربيتي در آموزش و پرورش نوين، چگونگي معماري فضاي مدرسه است كه در آن شناخت ضوابط طراحي مدرسه بسيار حائز اهميت مي باشد. جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد. تاريخچه آموزش در ايرانآموزش به ساده ترين صورت عبارت است همانگ كردن انسان با ضروريات زندگي و نيازمندي هاي محيط خود .تشكيلات آموزش و پرورش در ايران از دوران باستان تا كنون تغييرات و دگرگوني هاي فراواني داشته است . دردوران هخامنشيان آموزش بيشتر جنبه مذهبي و حكومتي داشت و به سه نوع تقسيم مي شد:نخستين سازمان آموزشي خانواده بود، والدين هر طفل مسئوليت داشتند، فرزندان خود را براساس موازين دين زرتشت تربيت كنند. آموزش در آتشكده ها كه به تدريج گسترش يافت ودر كنار اين آتشكده ها فرهنگستان هايي هم به وجود آمد. علاوه براين دو نوع آموزش كه ويژه همگان بود سازمان هاي تربيتي و آموزشگاه هاي درباري بودند كه در قلب كاخ ها قرار داشتند و ويژه شاهزادگان و بزرگان بود. مسئوليت عمده اين آموزشگاه ها، در پرورش مديران براي اداره مملكت و تربيت شاهزادگان براي به دست گرفتن حكومت خلاصه مي شد و از آموزش علوم و فنون مختلف خبري نبود. نخستين و كهن ترين مدرسه در عراق مدرسۀ نظاميه بغداد است كه توسط خواجه نظام الملك طوسي به سال 457 هجري پي ريزي شد. مي توان گفت كه مهمترين بناي عمومي از ساختمان هاي شهري مدرسه بوده كه بر سه نوع است: مسجدمكتب خانهكه معمولا در خانه ،بالا خانه،سر كوچه يا در خانه ملا بوده و مقدمات الفبا، قرآن و خواندن را درآن فرا ميگرفتند. مدرسهكه شامل دو سطح بوده .يكي مقدماتي شامل صرف و نهي. ادبيات فارسي، علوم فقهي، كه در واقع حكم مدرسه متوسطه را داشته است. مدرسه بدليل شرايط كساني كه در آنجا تحصيل مي كرده اند، فضاهاي مختلفي را داشته است. داخل مدرسه حياطي سر سبز و با حجره و ايوان هايي كه در اطراف داشته است .محل سمينار ها در ايوان ها بوده و بحث هاي دونفره در پيشخوان انجام ميشد. به طور كلي فضاي مدرسه ها قبل از به وجود آمدن مدارس به شيوة اروپايي، به اماكني گفته مي شد كه در آن تحصيل علم دين مي كردند، تنها به خاطر مدرسۀ طلاب دين احداث مي گرديد. به اين صورت بوده به كه يك حياط درونگرا براي اينكه تمركز حواس داشته باشند كه حجره ها و ايوان ها دور آن قرار گرفته است. جهت اجاره كلاس خصوصي با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد. تاريخ تحولات آموزش وپرورش در ايرانتاريخ تحولات آموزش وپرورش در ايران دونوع تكامل وتحول راشاهدبوده است: 1-تكامل تدريجي2-دگرگوني بنيادي. به طور اجمالي توسعه آموزش وپرورش ومحيط كالبدي آنرا درچهاردوره ميتوان ذكركرد: 1-دوره ساسانيان2-دوره سلجوقيان 3-دوره صفويان 4-دوره معاصر دوره ساسانياننخستين ومهمترين عنصرفرهنگ درادوارپيشين ايران باورهاي تعليم تربيت دين زرتشت بود. ترويج تعليم وتربيت بسيارتحت تاثيرآيين زرتشت قرارداشت.دراين دوران جامعه به شدت طبقاتي بود وتعليم وتربيت دردوبسترجداگانه ومتمايز رشدميكرد .نخست درسطح عمومي كه آموزش هاي اخلاقي وبدني درآن صورت ميپذيرفت وآنرا آگورا ميناميدند. دردوره ساساني تعليم وتربيت عمومي به مراتب وسيع تروسازمان يافته تر ازقبل بوده وبنابراين ساسانيان دررسيدن به اهداف تربيتي موفق ترعمل كردند. دوره سلجوقيانآموزش وپرورش درعصرسلجوقي درمقايسه بانظام آموزشي ايران دردوره هاي قبل تفاوت هاي عمده اي پيداكرد. دوره صفويانبزرگترين اتفاقي كه دراين زمان براي كشوررخ داد يكي شدن مذهب يعني شيعي شدن آن بود كه سبب بوجودآمدن محيط تازه ومساعدي براي شكوفايي هنرومعماري وتعليم وتربيت شد.عصرصفوي زمان تداوم وتكامل سنت ها ومحيط آموزشي درايران بود ونه فصل دگرگوني ساختاري وفلسفي آن مدارس صفوي به عنوان مدارس كلاسيك ايران شناخته شدند بهترين نمونه معماري درمدرسه شاه سلطان حسين (مدرسه مادر) مشاهده كرد. منبع: rentcheap
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |